Zamanı etkin kullanma

Günümüzün en önemli konularından biri olan zaman, aynı zamanda biz insanların en çok şikayet ettiği konulardan da bir tanesidir. Para gibi birçok şeyin geri kazanılması mümkün olabilmektedir fakat zamanın geri kazanılması mümkün değildir. TDK’ya göre zaman “bir işin, bir oluşun içinde geçtiği, geçeceği veya geçmekte olduğu süre, vakit” olarak tanımlanmaktadır. Bu tanımı da göz önüne aldığımız zaman aslında “Zaman Yönetimi” kavramının hatalı olduğunu görmekteyiz. İnsanlar zamanı yönetemez, çünkü zaman sürekli hareket halindedir ve biz istemesek de geçip gitmektedir. Bu nedenle zaman yönetimi kavramı yerine, zamanı verimli/etkin kullanma kavramlarını kullanmak daha doğru olacaktır.

Özellikle örgütler arasında rekabetin oldukça arttığını görmekteyiz. Günümüzde rekabet koşullarından bir tanesi de zamanı verimli kullanabilmektedir. Her alanda olduğu gibi örgütlerde de insanlar zamanı verimli kullanmak için oldukça çabalamaktadırlar. Çünkü zamanı verimli kullanan örgüt, yönetici ve çalışan daha üstün performans sergileyecek ve daha başarılı olacaktır.

Örgütlerde zaman kaybettiren nedenler ( zaman tuzakları):

-Plansızlık: Örgütlerin ve yöneticilerin birçoğu özgürlüklerinin kısıtlandığı düşüncesi nedeniyle plan yapmamaktadırlar. Bu nedenle etkin olamazlar ve yetersiz kalırlar.

-Öncelikleri belirleyememek: İşleri yaparken öncelikleri belirlememek, işlerin karıştırılmasına ve plansızlığa neden olmaktadır. En önemli işlerden en önemsizlere doğru sıralama yapılmalıdır.

-Ertelemek: İstenilmeyen işlerden kaçınmak için sürekli erteleme yapmak ölümcül bir zaman tuzağıdır.

-“Hayır” diyememek: Hayır diyemeyen yönetici, başkalarının işlerini de yapmaya başlar ve büyük bir zaman kaybı yaşar.

-Verimsiz toplantılar: Konuyla ve gündemle ilgisi olmayan toplantılar yapmak büyük bir zaman kaybıdır.

Zamanımızı verimli kullanmaya yarayan yöntemler ise:

-Zaman tutanağı hazırlama: Günün hangi zaman dilimlerinde neler yaptığımızı gösteren bir liste hazırlamak zamanı verimli kullanmak adına yararlı olacaktır.

- Planlama: Günlük, haftalık veya aylık planlamalar yapmak bize en büyük zaman kazandıran eylemlerden bir tanesidir.

-Öncelikleri belirlemek: Önceliklerimizi tanımladığımız ve ona göre planlama yaptığımız zaman hem performansımız artacaktır hem de bize büyük bir zaman kazandıracaktır.

-Kesintilerin ortadan kaldırılması: Çalışma zamanlarının kesintiye uğramaması için sürekli çalan telefonlar, uzun süreli ziyaretçiler ve verimsiz toplantılar gibi faktörlerin ortadan kaldırılması gerekmektedir.

-Etkili iletişim: Etkin olmayan bir iletişim plansızlıktan daha fazla zaman kaybettirmektedir. Bu nedenle mesajlarımızı açık ve net bir şekilde vermeli, iletişimi en etkili şekilde kullanmalıyız.

-Hayır demeyi öğrenmek: İstenmeyen ve yapamayacağımız işlere hayır demek bizlere zaman kazandırır ve zamanı etkili bir şekilde kullanabilmemize yardımcı olur.

İSG Haber  Telegram grubumuza katılmak için tıklayınız

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Yasin Yüceer - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak isghaber.com.tr | Türkiye'nin İSG Haber Ajansı Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan isghaber.com.tr | Türkiye'nin İSG Haber Ajansı hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler isghaber.com.tr | Türkiye'nin İSG Haber Ajansı editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı isghaber.com.tr | Türkiye'nin İSG Haber Ajansı değil haberi geçen ajanstır.